У Києві відбулась презентація книги “50 відтінків самолегітимації”

12 вересня у просторі «Часопис» відбулась презентація нової книги відомого економіста Володимира Панченка: «50 відтінків самолегітимації. Від економічного націоналізму до економічного патріотизму»

ЗАПРОШЕННЯ ВІД АВТОРА:

Колись давно мій батько нагадав мені історію з дитинства: я виходив з під’їзду нашого будинку, і високі для маленького хлопчика сходи займали довгий час, щоб їх подолати. Батько дивився і чекав, дивився і чекав, але мабуть, кудись поспішаючи, сказав: «Давай на ручки, синку». В цей момент я дуже грізно подивився на нього і твердо відповів: «Я – САМ», що означало «Я МОЖУ». Ця сентиментальна сімейна історія – одна з тих, на які багата кожна родина. З часом, працюючи над втіленням економічної політики на рівні міністерства і парламенту, я усвідомив, що головна причина неуспішності економічної політики – не у відсутності знань щодо різних інструментів впливу, а в забороні державними функціонерами самим собі думати і діяти відповідно до ситуації. В той момент, коли з міністерських кабінетів України пролунає «Я МОЖУ САМ» в адресу керівництва дружніх і недружніх країн, менеджерів МВФ, СОТ, Світового банку, інших інститутів, і розпочнеться економічний розвиток України. Складне для вимови і для розуміння слово «САМОЛЕГІТИМАЦІЯ», яке винесено в назву книги, насправді дуже просте. Для країни, для галузі, для підприємства це означає “я сам собі визначаю цілі і сам визначаю відповідність моїх дій потребам мого розвитку, тобто сам легітимізую (вважаю законними, правильними) свої дії”

Попри назву, вся ця книга не про філософію і не про політекономію, і навіть не про економічну історію, а про інструменти економічної політики. Вони детально визначені, класифіковані, описані. Вони об’єднані cпільною і маловідомою поки що назвою «неопротекціонізм». Для багатьох спеціалістів і управлінців ці описи (50 відтінків неопротекціонізму) можуть навіть стати підручником, тобто підручним засобом для розуміння того, коли потрібно вдаватись до стимулювання, а коли відкривати ринок, коли агресивно експортувати, а коли розвивати внутрішнє споживання . Але головним в цій книзі, на мою думку, є те (ну, мені так би хотілося), аби в самому собі кожен управлінець знайшов державника, патріота, і він чи вона самі б визначили інструменти, необхідні для успішного розвитку.

Потрібно також акцентувати увагу на економічному націоналізмі – політекономічній теорії і практиці, про які я писав протягом понад 10 років у попередніх книгах і статтях. Сьогодні він оприявлюється і вербалізується різними урядами у світі, навіть тими, які приховували свою справжню економічну політику за ультраліберальною риторикою.
Час економічного націоналізму прийшов і в Україну. В даний момент економічний націоналізм у світі, навіть маючи двохсотлітню славну історію, вивівши в лідери десятки країн, помилково асоціюється виключно з політикою протекціонізму. Економічний націоналізм сьогодні тяжіє до економічного патріотизму, який замість протекціонізму використовує неопротекціонізм, не заперечує вільної торгівлі, використовуючи її переваги і нівелюючи загрози. Ця нова форма економічного націоналізму є результатом пошуку вирішення проблеми суперечності між національними інтересами, тобто інтересами народу, та правилами глобального співіснування. Для цього урядам і суспільствам, окрім володіння теорією та інструментами, потрібно вміти приймати рішення. І вивчення економічної історії, яке, дякувати Богові, набуває все більшого поширення, є недостатнім, хоч і обов’язковим фактором. Як я вже зазначив, майже єдиною перепоною на шляху до економічного успіху є відсутність самолегітимації. Її наявність спонукає до застосування дієвих економічних політик і практик для дотримання національних інтересів, а не до відстоювання абстрактних ідеалів глобальної вільної торгівлі чи реалізації сценаріїв порятунку, розроблених чужими урядами.
Легітимація українським урядом, бізнесом і суспільством широкого застосування неопротекціонізму призведе до прискореного розвитку національної економіки.

На заході були присутні народні депутати, громадські діячі, спеціалісти юридичної справи, практикуючі економісти, науковці, студенти та аспіранти.


Нагадаємо, що усі хто не потрапив на презентацію можуть замовити книгу «50 відтінків самолегітимації. Від економічного націоналізму до економічного патріотизму» на нашому сайті